Albspirit

Media/News/Publishing

Astrit Lulushi: Soloni përballë Kroezit

Croesus ishte mbreti i Lidias, i cili mbretëroi nga viti 585 pes deri në humbjen e tij nga mbreti pers Kiri i Madh në 547 ose 546 pes. Sipas Herodotit, ai mbretëroi 14 vjet.
Croesus ishte i njohur për pasurinë e tij; Herodoti dhe Pausanias vunë re se dhuratat e tij ishin ruajtur në Delfi. Rënia e Croesus pati një ndikim të thellë tek grekët, duke siguruar një pikë fikse në kalendarin e tyre. “Të paktën në shekullin e pestë, Kresusi ishte bërë një figurë e mitit, i cili qëndronte jashtë kufizimeve konvencionale të kronologjisë.
Emri i Croesus nuk dëshmohej në mbishkrimet bashkëkohore në gjuhën lidiane. Në vitin 2019, D. Sasseville dhe K. Euler publikuan një studim të monedhave lidiane të prera me sa duket gjatë sundimit të tij, ku emri i sundimtarit u përkthye ne Kroesus.
Emri Croesus vjen nga transliterimi latin i greqishtes Kroisos, që mendohej të ishte përshtatja e lashtë helene e emrit të rindërtuar lidian Krowisas. Sipas J. M. Kearns, emri i vërtetë personal i Croesus do të ishte Kraros, ndërsa Krowisasi do të kishte qenë një emër nderi që do të thotë “Kraros zot (fisnik).
Sipas Herodotit, Croesus u takua me të urtin Solon dhe i tregoi pasurinë e tij të madhe. Croesus, i sigurt në pasurinë dhe lumturinë e tij, e pyeti Solonin se kush ishte njeriu më i lumtur në botë dhe u zhgënjye nga përgjigja e Solonit se tre ishin më të lumtur se Croesus: Tellus, i cili vdiq duke luftuar për vendin e tij, dhe vëllezërit Kleob dhe Biton. të cilët vdiqën të qetë në gjumë, pasi nëna e tyre u lut për lumturinë e tyre të përsosur.
Soloni vazhdon të shpjegojë se Croesus nuk mund të jetë njeriu më i lumtur, sepse paqëndrueshmëria e fatit do të thotë se lumturia e jetës së një njeriu nuk mund të gjykohet deri pas vdekjes së tij. Sigurisht, lumturia e Croesus-it u përmbys nga vdekja tragjike e djalit të tij të vrarë aksidentalisht dhe vetëvrasja e gruas së tij në rënien e Sardës, për të mos përmendur humbjen e tij përballë Persianëve.
Diskutimi filozofik “Cili njeri është i lumtur?” është legjendare dhe jo historike. Kështu, “lumturia” e Croesus-it paraqitet si një shembull moralist i paqëndrueshmërisë së Fatit. Historia u ritregua dhe u përpunua më vonë nga Ausonius, e cila shtoi Ezopin dhe Shtatë të Urtët e Greqisë dhe nga Tolstoi në tregimin e tij të shkurtër “Kresusi dhe fati”.

Please follow and like us: