BBC Music Magazine (Tetor 2023): TAKIM ME KOMPOZITORIN THOMA SIMAKU
Revista më prestigjoze e muzikës klasike në Mbretërinë e Bashkuar ka botuar një intervistë me kompozitorin shqiptar në prag të publikimit nga Shtëpia Diskografike Britanike NMC Recordings të albumit të tij monografik me solistë të Ensemble Intercontemporain të Parisit.
Artikulli i plotë:
Një mendje e hapur:“Unë dua atë element të paparashikueshmërisë”
Kompozitori shqiptar i vlerësuar me çmime është profesor në Universitetin e York-ut. Koncerti i tij për Orkestër fitoi çmimin e parë në Konkursin Lutwosławski në 2013 dhe Solo, albumi i tij i ri për NMC, do të publikohet më 29 shtator. Ai përmban regjistrimin e fundit në ciklin e tij “Soliloquy”, të cilin ai e filloi në 1998.
Ka pasur gjithmonë muzikë rreth meje që kur isha i vogël. Xhaxhai im luante klarinetë dhe i këshilloi prindërit e mi që të më dërgonin në një shkollë profesionale muzikore. Ishte më shumë se dhjetë milje larg dhe çdo ditë për katër vjet rrjesht ngrihesha në 5 të mëngjesit dhe merrja autobusin.
Radio italiane gjithashtu luajti një rol të rëndësishëm në ushqimin tim muzikor; Dëgjova, për herë të parë, emra si I Solisti Veneti dhe Eugene Ormandy.
Pas diplomimit më dërguan në një qytet të vogël në jug të Shqipërisë. Aty kalova tre vjet. Nuk kishte shumë përsa i përket muzikës klasike, por unë gjeta strehë në muzikën e mahnitshme folklorike dhe punova me disa virtuozë fantastikë – sidomos klarinetistë – dhe këngëtarë. Më pëlqeu cilësia e lashtë e kësaj muzike dhe rezonancat e asaj bote tingullore janë bërë në mënyrë të pavetëdijshme pjesë e muzikës sime.
Pjesët e ciklit ‘Soliloquy’ janë sfiduese. Ideja është që ta shtyjmë cakun sa më shumë që të jetë e mundur, brenda arsyes, për të kuptuar se çfarë tjetër mund të bëhet me këto instrumente. Pjesa që përfshihet në albumin e ri është Soliloquy VII për klarinetë dhe piano rezonante. Isha shumë i lumtur që punoja me klarinetistin Jérôme Comte; ishte një ëndërr të dëgjoje detaje kaq delikate dhe një gamë të tillë të shprehjes muzikore.
Momenti më zhgënjyes për mua është kur e mbaroj një pjesë. Jam shumë i lumtur që vendos vijën me dy shirita në fund të veprës, por më pas fillon një moment ndrojtje… çfarë vjen më pas? Gjëja më e rëndësishme është të gjesh idenë e duhur për pjesën e duhur në momentin e duhur; dhe sapo kam një ide, dua t’i prek tingujt me gishta. Por nuk mund të parashikoj; Unë dua atë element të paparashikueshmërisë, për të parë se ku do të shkojë kjo ide.
Kam grumbulluar një numër skicash. Më i avancuari prej tyre është një koncert për violinë dhe orkestër, të cilin mezi pres ta shkruaj. Kam shumë më tepër për të thënë dhe tek mua ka shumë muzikë. Në fakt, nëse i riorganizoni germat e mbiemrit tim, do të gjeni Musika!