Albspirit

Media/News/Publishing

Astrit Lulushi: Monopoli i Edisonit

Hollivudi nuk do të ishte Meka e filmit që është sot, nëse jo për kineastët që udhëtuan në perëndim për t’i shpëtuar përmbytjes të Thomas Edison në prodhimin e filmave. Në vitin 1891, Edison u pozicionua në ballë të industrisë së filmit në zhvillim pasi patentoi një aparat fotografik të hershëm të njohur si Kinetograph dhe një shikues të quajtur Kinetoscope. Dy vjet më vonë, ai hapi studion e parë të filmit, Black Maria, në West Orange, New Jersey. Ai vazhdoi të prodhonte gati 1200 filma gjatë dekadave që pasuan (përfshirë filmin e parë  Frankenstein). Për të siguruar suksesin e filmave të tij, Edison formoi një aleancë me mbajtës të patentave të tjera të industrisë për të shuar konkurrencën. I quajtur Motion Picture Patents Company, grupi përmbyti kineastët e pavarur me padi për shkeljen e të drejtave të autorit për të siguruar kontrollin e hekurt të Edison mbi industrinë.
Për shkak se operacionet e Edisonit bazoheshin në Bregun Lindor, megjithatë, sfera e tij e ndikimit ishte më e dobët në shtetet perëndimore si Kalifornia. Kjo bëri që kineastët e pavarur të kërkonin strehim në Perëndim, dhe shumë u vendosën në një lagje të sapo inkorporuar të Los Anxhelosit të quajtur Hollywood. (Zona u themelua fillimisht si një komunitet fetar përpara migrimit të kineastëve.) Megjithatë, ekipi ligjor i Edison vazhdoi të gjurmonte producentët e Bregut Perëndimor derisa çështja e Gjykatës së Lartë të vitit 1915 Shtetet e Bashkuara kundër Motion Picture Patents Co. vendosi që Edison nuk mund të më përdorin patentat e tij për të penguar kineastët rivalë. Me monopolin e Edisonit të shkatërruar përfundimisht, industria e filmit filloi të lulëzojë në shtëpinë e saj të re në Hollywood.

Please follow and like us: